Byggkoncernen Serneke och FC Trollhättan har ett mångårigt samarbete och 2020 kommer detta att utökas och fokusera på FCT-akademin och föreningens U19-lag som kommer ha Serneke som huvudsponsor.
FCT och Serneke får sägas ha en del gemensamma nämnare, bl a får båda betecknas som uppstickare i traditionstyngda branscher med ambition att fortsätta att utmana och växa mot respektive vision.
”Vi ser givetvis det utökade samarbetet med Serneke som oerhört positivt” säger Ove Johansson, ordförande i föreningens Försäljnings- och Sponsorgrupp. Han fortsätter: ”Ett välrenommerat företag som sponsrar såväl bredd- som elitidrott i Sverige. För vår del ett gott betyg på den verksamhet vi bedriver och det känns mycket bra att öka samarbetet med ett företag som vet vad det innebär att verka inom elitidrott”
Serneke är ett entrepenörsdrivet bolag med korta beslutsvägar och platt organisation som utmanar branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden. Med engagerad personal och tydligt ägarskap skapas en unik samhörighet med personlig prägel.
Deras unika och högprofilerade projekt som Karlatornet, Karlslund, Prioritet Serneke Arena och Barkarby City är resultat av att tänka modigt och utmana normer. Såväl byggnadstekniskt som visionärt. I dessa projekt uppvisas tydligt viljan att tillföra något nytt i ett större perspektiv, att bygga med social hållbarhet i fokus.
Också när det gäller samhällsengagemang delar FCT och Serneke synsätt. Detta engagemang går för Serneke hand i hand med långsiktig tillväxt och god lönsamhet. Företaget har både möjligheten och ansvaret att bidra till en mer hållbar utveckling när de utvecklar och bygger stadsdelar, arenor och bostäder.

Tommi Nyman

Latest posts by Tommi Nyman (see all)
- Damlaget vände och vann mot Degerfors - 18 maj, 2025
- Stark insats gav poäng på Borås Arena - 17 maj, 2025
- Tess Wimmerstedt gör comeback – kulturbäraren är tillbaka - 16 maj, 2025